استاندار يزد گفت : مسائل ترافيك، نگهداري جاده ها، كاهش تصادفات جاده اي و موضوع خط راه آهن از اولويتهاي استان است.

 استاندار يزد گفت : مسائل ترافيك، نگهداري جاده ها، كاهش تصادفات جاده اي و موضوع خط راه آهن از اولويتهاي استان است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد صبح دوشنبه چهارم خرداد ماه جلسه بررسي طرحهاي حمل ونقل استان با حضور استاندار يزد، معاون وزير راه وشهرسازي، معاون نظارت راهبردي رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي، سرپرست معاونت برنامه ريزي استانداري و مديركل راه وشهرسازي استان در دفتر استاندار يزد برگزار شد.
استاندار يزد در اين جلسه اظهار داشت: استان يزد باتوجه به چهارراه مواصلاتي و معادني كه دارد از حجم حمل ونقل معدني بسيار بالايي برخوردار است و در اين موضوع بايد بارهاي معدني را از طريق كاميون به ريل منتقل كنيم كه مراقبتها و حوادث خاص خودش را به دنبال دارد.
"سيدمحمد ميرمحمدي" اظهار داشت : موضوع دوم نگهداري جاده هاست كه ما با اين حجم سنگين حمل بار و آسيبهاي جاده اي بايد هزينه نگهداري جاده را فراهم نمائيم و متأسفانه هميشه براي تأمين اين هزينه با مشكل و محدوديتهاي اعتباري روبرو هستيم.
وي افزود: موضوع مهم ديگر دوبانده كردن راهها و كاهش تصادفات جاده اي است كه اگر اين طرحها عملياتي شود هرچه زودتر مي توانيم پاسخ مناسبي به اين مشكلات و آسيب ها بدهيم.
ميرمحمدي ادامه داد: بيشتر تمركز مسئولان استان روي پروژه هايي است كه الآن پيشرفت فيزيكي بيش از 70 درصد داشته است و بايد مابه التفاوت اعتبارات به صورتي جبران شود.


واگذاري طرحها به بخش خصوصي


در ادامه اين ديدار معاون نظات راهبردي رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي گفت : اميد اين است كه طرحها و پروژه هاي نيمه تمام را به بخش خصوصي واگذار نمايد .
غلامرضا شافعي اظهار داشت: در حوزه نگهداري و بهسازي راههاي كشور نيز اين سياست دولت يازدهم را اجرايي كرده ايم و در استان نيز بايد به اين سمت گام برداشت تا از هزينه هاي دولت كاسته و دست آن براي تخصيص اعتبار به ساير پروژه ها بازتر شود.
شافعي ادامه داد: ما به عنوان سازمان مديريت بايد بتوانيم منابع مالي را به موقع به پروژه ها تخصيص دهيم و اجازه ندهيم پروژه هاي عمراني در كشور متوقف شود چون باتوجه به امكانات محدود دولتي راهي جز اين نداريم كه بخش خصوصي و سرمايه هاي مردم را به صورت قانوني وارد اين حوزه نمائيم.







سایت خبری یزد فردا

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا